Vracejí se mi stavy úzkosti a nevím jak s antidepresivy

Doba čtení: 2 minuty, 31 sekund

Bohužel poslední měsíc mám nepříjemné stavy. Jsem unavená, bolí mě nohy, nechce se mi do ničeho, ani do sportu.

Dotaz:

Dobrý den, pět let užívám AD jak na deprese/úzkost, tak na spaní.

Nyní jsem měsíc a něco v další fázi snižování dávky. Beru ráno půl tablety a večer také půl. Předtím to bylo celá a půl tablety a na samém začátku dvě tablety a celá.

K lékaři jdu ke konci měsíce na kontrolu. Měl mě vidět měsíc poté co jsme začali snižovat, ale mě to nevyšlo vzhledem k okolnostem.

Bohužel, poslední, asi, měsíc mám nepříjemné stavy.

Jsem unavená, bolí mě nohy, nechce se mi do ničeho ani sportu. Velmi sportuji poslední, skoro, dva roky, ale poslední měsíc mám k tomu asi už nechuť. Netěším se, nebaví mě to. Ráno nejsem nastartována jako tomu bylo dříve.

Myšlenky na sebevraždu, úzkost nebo deprese nemám. Ale jakmile jedu na kole a mám větší námahu, která mi dřív nevadila a naopak jsem měla větší výkony, tak nyní se mi i stalo, že jsem se rozbrečela.

Nevíte, čím to? Co dělat? Navíc jsem nyní na úřadě práce a příští týden mě čeká pohovor, případně tři dny zkoušky v domově seniorů. Necítím se vůbec na to, ale musím tam – mám doporučenou od UP. Nechci si připustit, že by se mi nemoc v nějaké formě vrátila. Nechci zbytečně plašit, ale stavy jsou nepříjemné …


Odpověď:

Dobrý den,

děkujeme, že jste si vybrala naší poradnu pro Váš dotaz.

Já bohužel neznám žádné okolnosti okolo vašeho psychického stavu. Určitě bych Vám doporučila, abyste se co nejrychleji spojila s vaším lékařem, píšete, že k němu jdete ke konci měsíce, znamená to, že již máte přesný termín? Pokud chápu správně, že jste objednaná, snažte se opravdu, abyste se k lékaři dostavila. Kdyby se Vám náhodou tento termín překrýval například s tím úřadem práce, nestyďte se říci, že jste objednaná na důležitou kontrolu k lékaři, poskytnou Vám náhradní termín.

Chápu, že máte obavy z těch nepříjemných stavů, já se domnívám, že pokud vše podrobně vysvětlíte svému lékaři, nastaví vám léčbu jinak, pro zlepšení.

Pokud je teď pro Vás sport náročný, můžete zkusit spíše nějakou lehčí formu cvičení, u kterého si pročistíte i mysl. Snažte teď více relaxovat, nepřepínat se, pokud máte větší zátěž a bolí Vás následně svaly, klouby, nebo kosti, je možné, že tělu chybí nějaké suplementy, které se při náročném sportu užívají, například hořčík pro svaly, nebo kolagen pro kosti a klouby, dále pak například BCAA aminokyseliny, které jsou na podporu vstřebávání.  Já bych Vám doporučovala například energetické cvičení Cchi kung, nebo jógu, možná Vás nové cvičení, při kterém budete vnímat své tělo znovu povzbudí a dodá vám novou motivaci a elán.

Více bych se tedy zaměřila na sebe, dělejte věci, které Vás baví, i když se Vám do toho například zrovna nechce, ale víte, že následně se budete cítit lépe, když to uděláte. Více odpočívejte a relaxujte.

V každém případě by bylo dobré, abyste začala docházet na psychoterapii a nespoléhala se pouze na léky a na péči psychiatra. Lékaři psychiatři nemají na pacienty dostatek času, aby s nimi probírali příčiny potíží a abyste sama našla možnost, jak se z potíží dostat. Pouze v některých případech pomohou pouze léky, aniž by klient docházel na psychoterapii.

Děkujeme,

Poradna Therapia


 I vy nám napište do ONLINE PORADNY